Hallo, Wij zijn Marc('73) en Karin('77). We gaan een kindje uit Bolivia adopteren, en willen op deze site de ontwikkelingen van onze adoptieprocedure bijhouden zodat familie, vrienden en belangstellenden mee kunnen lezen/kijken.

woensdag, januari 09, 2008

7 & 8 jan




7 januari, vroeg op, moi weer, en een jaar ouwer (gevoelsleeftijd 21)
Ik vind m'n verjaardag eigenlijk maar niks. Maar als iedereen in het gastenboek erover gaat schrijven, tja dan kan ik het niet helemaal stilletjes voorbij laten gaan. Tomas heeft z'n best gedaan op een stukkie papier en das toch wel schattig. Het is wel veel lekkerder zo, zon en warm in januari. En na vandaag is natuurlijk ook nog Tomas officieel onze zoon.
Ik ben op weg naar het lab want Ka moet getest worden op parasieten. Ze is ongelooflijk ziek geweest de laatste dagen en lijkwit. Het gaat ietsje beter vandaag.
's Avonds om 19.00 u moeten we weer voor controle naar de dokter en Kaatje heeft het er moeilijk mee. Ze heeft zojuist nog ff genekt en dan gelijk in een taxi wegcrossen is minder prettig voor de maag in deze omstandigheden.
Dr Maria Isabel verteld dat Ka naast Tyfus ook nog huisdiertjes heeft. Tomas en ikke moeten ook getest worden op deze rakkers en dus haal ik direkt na ons bezoekje nog 2 poepdozen maat XL. Ka krijgt andere medicatie, een kildeparasietpil en een dieet voorgescheven.

8 januari, nadat Tomas en ik onze poepdozen gevuld hebben, volgt er weer een wandeling naar het lab. Ik moet weer redelijk snel terug zijn want Franck staat zo bij het hotel om met mij naar Salomon Klein te gaan. Op de terugweg van het lab regent het als een gek en ik ben behoorlijk doorweekt als ik bij het hotel arriveer. Maar een half uur later is het weer heerlijk zonnig en heb ik inmiddels ook een droog shirt aan.
In Salomon Klein krijg ik alle informatie die er over Tomas bekend is tijdens zijn verblijf daar. Erg blij zijn we met enkele pasfotootjes waar hij resp. 3 en 9 maanden oud is. Verder wat gegevens betreft ontwikkeling van gewicht en lengte, inentingen en testen die hij ondergaan heeft. Hartstikke goed. Trots laat ik de sociaal werkster nog wat foto's zien en vertel dat het ontzettend goed met Tomas gaat. Nou ze zijn echt oprecht blij en wij natuurlijk ook.
Tegen de avond weer een labwandeling om de uitslag te halen en het blijkt dat Tomas en ik parasietvrij zijn. Verder in de avond nog ff met Tomas buiten in de buggy rondgesjeesd en ergens een megapizza met zijn tweeen naar binnen geschoven. Lekker verantwoorde voeding he, maar volgens opa Dick moet ie ook aan junkfood wennen want die eet niets anders dan vette hap. haha.
Oh ja, de vele mooie dansende chica's van afgelopen zondag. Dat is het pre-carnaval in Cochabamba. Moooooooi man. Hieronder de link voor een kort filmpje.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey Marc,

sorry je verjaardag gemist. Super mooi joh die tekening van Tomas. Als nog van harte proficiate toegewenst van ons.

Groetjes,
Esther en Johan
www.freewebs.com/adoptiehaiti

16 januari, 2008 21:09

 

Een reactie posten

<< Home